آسبیلدونگ

آوسبیلدونگ، آلمان

یک کارآموزی تخصصی که شما را به بازار کار هدایت می‌کند!

متقاضیان کارآموزی در یک مرکز آموزشی و یا دانشکده حرفه‌ای مشغول به تحصیل می‌شوند و بر اساس برنامه آموزشی که توسط این مراکز در اختیار متقاضی قرار داده می‌شود، در دوره‌های کارآموزی طولانی‌مدت در شرکت‌ها و کارهای مربوط به امور اجتماعی شرکت می‌کنند.

معمولا بین یک الی سه سال به طول می‌انجامند. مدارسی که برگزارکننده این دوره می‌باشند به دو دسته خصوصی و دولتی می‌شوند که اگر در مدارس خصوصی شرکت کنید باید هزینه شرکت در دوره را پرداخت کنید و هزینه آوسبیلدونگ در این مدارس باید پرداخت شود.برای شرکت در این دوره باید مدرک دیپلم خود را از یک مدرسه آلمانی اخذ کرده و یا این که از کشور مبدا مدرک دیپلم خود را گرفته باشید.

با آوسبیلدونگ آشنا شوید

اطلاعات دوره

مدت زمان این دوره‌های آوسبیلدونگ بین 3 سال و نیم الی 4 سال متغیر بوده و بطول می‌انجامد.
برای شرکت در این دوره‌های آموزش حرفه‌ای مدارس محدودیت سنی وضع شده است.
متقاضی در آموزش حرفه‌ای دوگانه شامل دریافت حقوق می‌باشد.
هرچه نمرات درسی شما و نمره زبان‌تان بیشتر باشد، شانس شما جهت پذیرش در این دوره‌ها افزایش پیدا می‌کند.
گواهی دیپلم که از کشور خود دریافت کرده‌اید باید مورد تأیید کشور آلمان باشد.
در برخی از این دوره‌ها باید در رشته‌ی موردنظرتان جهت آموزش، سابقه و تجربه کاری داشته باشید.

رشته های آوسبیلدونگ آلمان

در این بخش مقالات خوبی در رابطه با رشته های آوسبیلدونگ آلمان توسط تیم تولید محتوای موسسه ویمنت تدوین و منتشر خواهند شد که میتوانید استفاده بفرمایید. لیست حرفه و رشته هایی که اطلاعات آن به صورت کامل در دسترس شما متقاضیان محترم قرار داده شده است:

  1. آوسبیلدونگ فناوری اطلاعات و توسعه اپ
  2. آوسبیلدونگ تست مصالح ساختمانی
  3. آوسبیلدونگ تکنسین بسته بندی
  4. آوسبیلدونگ فناوری مواد غذایی
  5. آوسبیلدونگ بینایی سنجی
  6. آوسبیلدونگ آشپزی
  7. آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک
  8. آوسبیلدونگ نانوا
  9. آوسبیلدونگ دستیار داروساز
  10. آوسبیلدونگ پرستاری
  11. آوسبیلدونگ کارمند راه آهن
  12. آوسبیلدونگ مدیریت انرژی
  13. آوسبیلدونگ تکنسین الکترونیک
  14. آوسبیلدونگ نقشه برداری
  15. آوسبیلدونگ طراح رسانه
  16. آوسبیلدونگ کشاورزی
  17. آوسبیلدونگ مدیریت کسب و کار
  18. آوسبیلدونگ کارمند خدمات ترافیک هوایی
  19. آوسبیلدونگ داروسازی
  20. آوسبیلدونگ دستیار مدیریت دفتر بین المللی
  21. آوسبیلدونگ تکنسین مکاترونیک خودرو
  22. آوسبیلدونگ کارمند بانک
  23. آوسبیلدونگ گفتار درمانی
  24. آوسبیلدونگ عکاسی
  25. آوسبیلدونگ تجارت الکترونیک
  26. آوسبیلدونگ فیزیوتراپی
  27. آوسبیلدونگ ارتباط تصویری
  28. آوسبیلدونگ مربی مهد کودک
  29. آوسبیلدونگ تکنسین شیمی
  30. آوسبیلدونگ کاردرمانی
  31. آوسبیلدونگ خبرنگاری
  32. آوسبیلدونگ هتل داری
  33. آوسبیلدونگ خدمات لجستیک
  34. آوسبیلدونگ مکانیک صنعتی
  35. آوسبیلدونگ برنامه نویسی بازی
  36. آوسبیلدونگ رباتیک
  37. و …

هر ساله قوانین جدیدی در شرایط پذیرش و برگزاری آوسبیلدونگ تأثیر می‌گذارد و بهتر است در اسرع وقت برای شروع فرآیند ثبت‌نام و آمادگی تا اخذ پذیرش در این دوره با ما تماس گرفته و آینده شغلی‌تان را به مسیری روشن و تضمینی هدایت کنید.

آوسبیلدونگ در آلمان

تجربه ی زندگی متفاومت

سوالات همیشگی شما

اولین فاکتوری که قطعا به آن نیاز دارید، مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B2 است. شما به تسلط زبانی برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ نیاز دارید چرا که برای کار عملی در شرکت ها  و همچنین سپری کردن امتحانات در مدرسه نیاز مبرم به استفاده از زبان خواهید داشت و به هیچ وجه نمیتوانید آن را نادیده بگیرید.

دومین مساله در رابطه با مدارک تحصیلی است. شما برای اقدام نیاز به حداقل مدرک دیپلم برای این کار خواهید داشت و بهتر است بدانید که نوع دیپلم اهمیتی ندارد. حتما باید مدارک تحصیلی خود را ترجمه و در آلمان معادل سازی کرده باشید. داشتن معدل خوب میتواند تاثیر بسزایی در پذیرش شما داشته باشد.

برای ارسال درخواست، باید سعی کنید که مستقیما به آدرس شرکت یا اداره مورد نظر بفرستید. فراموش نکنید که برای تحصیل در بعضی رشته ها، موضوع سن هم مهم است که باید برای شروع چند سال داشته باشید. اما در بیشتر رشته ها محدودیت سنی وجود ندارد.

آوسبیلدونگ محدودیت سنی ندارد و شما در هر سنی که باشید، میتوانید جهت پذیرش در دوره های آوسبیلدونگ و اخذ قرارداد آوسبیلدونگ اقدام کنید. طبیعتا هر چه جوان تر باشید شانس شما برای اخذ پذیرش و ویزا بالاتر است. افرادی که سن بیشتری داشته باشند باید انگیزه نامه استاندارد و قوی تری برای خود آماده کنند و با بیان دلایل محکم و منطقی، قصد خود را برای پذیرش در دوره آوسبیلدونگ اعلام نمایند.

شما در طی دوره آوسبیلدونگ حقوق دریافت میکنید و میتوانید با حقوق دریافت شده، هزینه های زندگی خود را در آلمان بپردازید. اینکه ماهیانه چه میزان حقوق دریافت میکنید به عوامل مختلفی از جمله حرفه و شهر مورد پذیرش بستگی دارد. در بخش معرفی رشته های آوسبیلدونگ متوسط حقوق ماهیانه در هر سال آورده شده است که میتوانید ببینید.

بله. از حقوقی که در طی دوره آوسبیلدونگ دریافت میکنید باید حق بیمه تامین اجتماعی را بپردازید. همچنین اگر سالیانه بیشتر از 9984 یورو در سال درآمد داشته باشید، باید مالیات هم پرداخت کنید.

اگر احساس کنید درآمد شما از دوره آوسبیلدونگ برای پرداخت تمام هزینه‌های زندگی و اجاره خانه کفایت نمیکند، میتوانید درخواست کمک نمایند. اداره فدرال کار به افرادی که در آلمان مشغول به گذراندن دوره آوسبیلدونگ هستند و درآمد اندکی دارند، کمک میکند. این کمک مالی تحت برنامه حمایتی کمک هزینه برای آوسبیلدونگ (Berufsausbildungsbeihilfe) به متقاضی اعطا میشود. البته دریافت این حمایت مالی شرایط خاص خود را دارد.

نه. قبل از شروع به زبان آلمانی در سطح B1 نیاز دارید.

دستمزد ناخالص معمولی بین 800 تا 1200 یورو در ماه به صورت ناخالص (885 تا 1350 دلار آمریکا در ماه) است. میزان این کمک هزینه ماهانه تا حد زیادی به کارفرمای شما، منطقه اشتغال در آلمان و رزومه شما بستگی دارد. کارفرمایان اغلب پشتیبانی اضافی مانند بلیط رایگان یا حمایت مالی برای اقامت شما ارائه می دهند. پس از اتمام موفقیت آمیز آموزش حرفه ای، ممکن است باز هم بسته به عوامل متعددی، انتظار حقوق ماهیانه ای بین 2400 تا 3500 یورو را داشته باشید.

به طور کلی این امکان پذیر است و مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان قرار می گیرد. با این حال، باید با مقامات آلمانی (سفارت، کنسولگری) در مورد مقررات جاری و آنچه برای شما مهم است مشورت کنید.

بله. از لحاظ قانونی اجازه دارید در طی دوره آوسبیلدونگ به مدت زمان 10 ساعت در طول هفته، کار پاره وقت انجام دهید. البته انجام این کار پاره وقت باید با هماهنگی و اجازه از کارفرما باشد.

با ما در تماس باشید

تجربه بیش از صد پرونده موفق در زمینه مهاجرت

برای تصمیم گیری شما نیاز به مشاوره تخصصی و دقیق دارید تا بر اساس آن برای مسیر خود برنامه ریزی کنید.